ארגון מורשת קווקז תובע את רבה הראשי של רוסיה בדין תורה

    ארי וידר 2 Comment on ארגון מורשת קווקז תובע את רבה הראשי של רוסיה בדין תורה
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב בערל לאזאר רבה הראשי של רוסיה נתבע בדין תורה על ידי ארגון מורשת קווקז, בעקבות חילולי קברים שמתבצעים לטענתם בבתי עלמין יהודיים ברחבי רוסיה.

    לאתר 'קול חי' נודע כי בקווקז היו כ-37 בתי עלמין יהודיים, כאשר צפון קווקז מצוי היום ברוסיה, שם מצויים בתי עלמין יהודיים רבים שלדברי אנשי מורשת יהדות קווקז הנם מוזנחים ומחוללים.

    אחד מאנשי ארגון מורשת קווקז אמר לאתר 'קול חי': "אנחנו עוסקים בעניין זה זמן רב. פנינו לרבנים ולעסקנים ובינתיים לא נעשה דבר וקברי היהודיים אינם נשמרים כראוי ומוזנחים ללא מפריע", הוא טוען.

    בעקבות זאת הוגשה תביעה לבית הדין של העדה החרדית הספרדית בידי ארגון מורשת יהדות קווקז, שזימנה לדין תורה את הרב הראשי לרוסיה הרב ברל לאזר, בתקווה שהדבר יביא לשינוי המצב.

    בארגון טוענים כי יקיריהם קבורים בבתי העלמין היהודיים וההזנחה שקיימת שם לדבריהם, פוגעת בהם קשות – דבר המדיר שינה מעיניהם.

    "אנחנו לא מחפשים כסף אלא צדק" אומר לנו אחד מראשי הארגון "אנחנו רוצים לחייב את הרב הראשי לרוסיה, בדין תורה, לטפל בנושא בכל העוצמה".

    תגובתו של הרב בערל לאזאר טרם נתקבלה.

    20151230060841



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בלא להביע דעה לגופה של תביעה. הגוף שנקרא "העדה החרדית הספרדית" הוא גוף קיקיוני על גבול הפיקציה שנועד לייצר תמיכה ספרדית כביכול בסאטמר ובכל הפוליטיקות שלהם. האם מישהו כאן יכול לשלוף מהזיכרון שם של דיין אחד מגוף קיקיוני זה?! .

    2. 1

      יצחק מה הקשר בין מה שכתבת לתביעה?